2e beeldscherm met multimedia en MP3

Discussie in 'Ralph's Reageer Categorie' gestart door B-Buster, 30 mrt 2015.

1. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Erg leuk gedaan. Zelf ook met dit idee rondgelopen, maar wil m'n Bose behouden en geen bluetooth of FM modulator input dus dat heeft wat meer voeten in de aarde. Maar stil als hij is op het forum, dhr. Metaalhaast is cookin' something. 8)

Dat doet er echter niets aan af dat ik jouw oplossing erg fraai vind. Binnenkort wel een live demo graag.

2. warhamstr

warhamstr Nieuw

Nu word ik heul nieuwsgierig:D

3. tonboy

tonboy Nieuw Donateur 2016

Begrijp niet dat jullie niet gewoon overstappen op een smartphone met Google maps ipv een aparte routeplanner. Voordeel is altijd live updates, fileherkenning en uiteraard veel zoekfuncties. Daarnaast dient de smartphone (in mijn geval een LG Flex met 6" scherm) direct als multimedia apparaat. Uiteraard met Spotify erop. En de verbinding naar de JVC radio mbv aux. De Parrot CK3100 complementeert het geheel. Maar ja, ik heb dan ook een B1. Daar is het iets gemakkelijker allemaal.

4. Ralph

Ralph Nieuw Donateur 2016

misschien dat wij het originele scherm willen behouden met de auto info erop.
    deze staat met de stekkers in verbinding met de radio zelf. word anders een erg duur schermpje met allen tijd en datum erop.

5. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Mooie mod Ralph.

6. warhamstr

warhamstr Nieuw

Zo hang ik ook geen led bolletjes in mijn auto ;) Een AUX mod is het uiterste wat ik wil veranderen. :p

7. B-Buster

Het gaat (mij) niet om de navigatie. Daar gebruik ik m'n HTC One wel voor i.c.m. HERE (beta). Veel mooier als Google Maps. Ik wil graag mijn boordcomputer behouden en de geïntegreerde telefoonfunctie.

Daarbij levert het hebben van de Bose toevoeging een (voor mij) grote meerwaarde, maar betekend ook dat dingen als een parrot minder goed werken. Die combinatie had ik ook in m'n groene B1 (de CK3100) maar die haalt het niet bij de geluidskwaliteit van de ingebouwde telefoonmodule (telematica). En dan vooral aan de kant van de gesprekspartner. Heb vaak gehoord dat ze geen idee hadden dat ik in de auto zat (leuk als je naar kantoor belt als je in de file staat :p ).

Persoonlijk vind ik ook dat een aftermarket radio in een B1 best ok kan uitzien, maar door het 2din formaat in de B2 en de bolling in het frontje van de originele radio's, al snel niet mooi meer oogt. But that's me. :)

8. tonboy

had dat probleem ook in het begin met de CK3100, heb daarna een andere microfoon toegepast en dat gaat nu prima.
    De B2 heeft inderdaad, geef ik toe, een fraai dashboard. Jammer dat de toepasbare audio systemen achterblijven bij de huidige ontwikkelingen en ook niet makkelijk te upgraden zijn.
    Wat dat betreft is een B1 weer makkelijker en flexibeler. Hoewel de beschikbare inbouwdiepte daar weer te wensen overlaat. Heb daarom tegenwoordig een JVC zonder cd invoer, heeft slechts een inbouwdiepte van 130 mm, en dat gaat dan prima.
    Die JVC heeft standaard ook bluetooth voor telefoonondersteuning maar die is echt waardeloos. Wel dus aux en USB en dat is een zegen.
    En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.

Je zou toch zeggen dat een universeel schermpje ipv de standaard ook moet kunnen, zonder dus een luchtrooster op te offeren ?

9. B-Buster

Lag niet zo zeer aan de microfoon, het Bose systeem werkt met een soundprocessor achterin de kofferbak die nog een deel blijft aansturen tijdens een telefoongesprek.

Universeel scherm kan, maar waar lees je dan weer je BC op uit. :p

10. tonboy

Ah, dat heb ik ook, de JVC heeft een Subwooferversterkeruitgang en de Parrot onderbreekt dat lijntje niet zodat ik tijdens een telefoongesprek de subwoofer altijd blijf horen

Deel Deze Pagina