Échte Cadillac Catera !

Discussie in 'De Cadillac Catera' gestart door Sjors-V6, 1 apr 2012.

1. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Al weet ik niet of ik nu nog geloofwaardig over kom _O-

Ik bezit naast de MV6, Senator en Corsa er nu ook een échte Catera.
    Ik heb dit altijd al een gave auto gevonden, maar nog zo'n relatief dure auto erbij.. tja.. dat weerhield mij echter niet.. wat dan wel ? de grote oceaan ! dat was een mooie grens voor mij.. want heb vaak naar een dikke Catera gekeken in The States, en gedacht deze naar hier te laten verschepen.. ze zijn niet vreselijk dik gezaaid, het is nooit een hit geworden daar.

Toch zijn er vreselijk mooi exemplaren te vinden in de US, soms van 1e eigenaar met mega weinig kilometers/Miles op de teller !

Ook liep ik al heel lang met de gedachten rond mijn mooie MV6 om te bouwen naar een Catera look-a-like.. dat kwam, en ging weer.. kwam.. en ging weer.. na een 1,5jaar of wat kreeg ik de kans het een en ander te bemachtigen voor ombouw naar een Catera, kans gegrepen, en gedacht dit doen we maar.. zie wel waar ik op uitkom, begon met een achterklep compleet met verlichting, want je MOET die klep hebben aan die verlichting los heb je niks, dat past niet.

Zie hier:

Gril + chromen lijst was ook al onderweg, voor en achterbumper had ik geregeld inc. side markers (Rood + Oranje) en de daarbij horende kabelbomen.

Ik had mijn verlichting aangepast, (alles zonder knippen in mijn bedrading!!) dat wil er wel bij zeggen, alles was met zelf gemaakte kabelboompjes enz en stekkers ! bij op slot doen knipperde mijn gewone verlichting en niet de knippers.

Apparte DWA module (Thanks @ Jacco ter beschikking stelling) met de koffer op de AB kon ik de kofferdeksel ontgrendelen (B1 Catera heeft eigenlijk al een voor ons B2 Omega klep principe)

Tellerunit verruild voor een echte Cadillac Catera unit.

Lichtschakelaar van een Catera, waarvan alleen de looks, binnenwerk had ik overgezet.

Voor een vermogen aan stickers besteld.

Zonnekleppen van een Catera (zijn gestoffeerd en staan waarschuwingen op)

Airbag Cover van een Catera (thanks Vega en Jacco)

Tevens stond er een heel pakket in de US klaar vol met allerlei Catera gerelateerde onderdelen.

Maar ergens had ik een lichte twijfel.. is dit het nu wel ? ik had mij echt goed verdiept in de Catera, en kwam er gaandeweg achter dat er wel zo mega veel anders is ! en niet alleen een paar emblemen, grille en bumpers.. onderhuids zijn er ook zoveel dingen anders.. alles werkt D.M.V. een BCM (Body Control Module)

*in basis hetzelfde blok als de X3.0XE, echter heb ik een X3.0SE (lagere compressie verhouding, gedownsized vermogen, i.v.m. scherpe uitstoot milieu eisen in the US.
    *andere automaat met een heel ander schakel gedrag, veel meer op comfort, als ik de 40km/h passeer heeft deze al 3x geschakeld.
    *nóg veel zachter afgeveerd als een originele Omega op 16'wielen.
    *kabelbomen zijn anders, zwart is bijvoorbeeld Massa en niet geschakelde plus ! zoals bij ons in de Omega (Europa standaard)
    *verende bumperbalken achter de voor en achter bumper, tot 10Mph moet de bumper zonder schade terugveren.
    *compleet ander dashboard kastje inc sluiting (lijkt wel een kluis deur)
    *Twilight Sentinel Klik hier voor uitleg dit systeem staat eigenlijk gewoon altijd aan, ik hoef mijn verlichting dus eigenlijk nooit aan te zetten, dat word geregeld, mocht ik het Twilight systeem uit zetten, dan blijft de sensor wel 'waken' mocht het dan donker worden en mijn verlichting brand niet, dan word ik erop attent gemaakt nu toch écht mijn verlichting in te schakelen !
    *mocht ik mijn verlichting niet aan hebben, en je ruitenwissers staan voor 20sec of langer aan, dan gaat je DRL Klikkerdeklik uit en dimlicht branden.
    *deuren gaan op slot bij weg rijden, en weer openen met het terugschakelen naar 'P' zitten overigens hele andere deur servo's in, ze zijn wit en veel stiller met openen en sluiten als de Omega.
    *aparte knopskes op de deur panelen waar je vroegtijdig je deuren mee open of op slot kan doen.
    *de gehele Catera is extra geïsoleerd, weegt ook 200KG zwaarder als een B1 (Omega) MV6. en die extra isolering dát merk ik goed, zeker als ik vanuit de MV6 in de Catera stap.
    *allerlei biepjes en dongetjes als je iets verkeerds doet, een deur open laat staan of wat dan ook, lampjes die knipperen enz..

En zo zijn er nog veel meer dingen.. dat is niet te doen..

Maargoed wat er toen gebeurd is weten de meeste van jullie wel, zo niet, lees dan dit topic maar even ;)

<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=7&t=2523" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=7&t=2523</a>

En zoals jullie wellicht gelezen hebben in dit draadje:

<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=7&t=3029" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=7&t=3029</a>

Wilde ik voor een A Omega gaan.. Erbij ! ben nou eenmaal slecht in keuzes maken.. en als je al 3 Opel's hebt, kan er nog wel een bij :*) ik was eigenlijk al verder dan ik in dat topic had laten blijken.
    Wat er toen gebeurde: ik had de griep te pakken en lig in mijn bed, tot ik op een woensdagochtend van een goede vriend werkzaam bij de Opel Dealer via Whatsapp een aantal foto's door kreeg, dus ik grijp mijn tel van mijn nachtkastje, de eerste foto die ik zie:

Dacht whut?! dát is een Catera sleutel ! ik herkende die gepimpte Corsa B sleutel wel van de Cadillac Catera brochure foto's _O-
    toen deze foto:

Dat lijkt mijn MV6 wel voordat ik ze weer terug gebouwd had ! maar hier zitten ook de bumpers op ! en zover ben ik nooit gekomen.. missende spoiler had ik niet eens door..

Ja en toen deze foto:

Whut ?! lig ik hier nu te ijlen _O- had 39.2 koorts.. 7(8)7 dus ik bel 'm op, Ja, wij hebben hier gewoon zo'n ding staan ! ik zeg hoezo gewoon zo'n ding staan, die zijn super zeldzaam hier ! (dat weet hij overigens ook wel) hoezo waarom wanneer.. gewoon voor Diagnose en reparatie (kwam stuk binnen)
    Ik ben meteen onder de douche gesprongen en daar naar toe gereden, en stond ik daar daar stond i dan !

Zelfde kleur ! alleen andere benaming:

De MV6: Nova Schwarz
    De Catera: Ebony Black

Deze wijsheid heb ik uit de Catera Brochure :Y)

Dit was net voor de middag pauze, de chef werkplaats had 'm even voor mij naar binnen gereden op de brug, dit was mijn kans om van een echte Catera overal foto's van te maken, zo geschiedde 150 foto's..

In de middag gingen ze er mee aan de gang, de auto was met een storing binnen gekomen, ze kwamen er in Tilburg niet uit, en de kleinzoon heeft hem bij de Dealer hier gebracht, na een korte proefrit, met een diagnose apparaat.. LMM gaf geen goede waarde door, moet een verse op.. niet op voorraad, ik stelde mijn net een half jaar oude LMM ter beschikking, nummer kwam overeen, dus de LLM uit mijn MV6 ging in de Catera, en deze reed weer als een nieuwe !

LMM weer terug gezet, en de klant opgebeld, het kwam erop neer dat de reparatie normaal gezien geen probleem geweest was, maar een nieuwe LMM 388,- inc inbouw bij een dealer dat is al gauw een goede 500,- en aangezien de eigenaar 86 werd moest de auto eigenlijk verkocht worden, ik begreep dat deze auto heel geliefd was door de beste man, toen ze van de receptie vertelde dat er een halve zool rond liep die wellicht interesse heeft, werd er gezegd: laat hem een bod doen !

Dit had ik allemaal niet mee gekregen, gegeven moment komt de magazijn meester naar mij toen met de vraag wat ik voor die auto wilde geven maar op zo'n niet serieuze manier, dat ik een eigenlijk idioot bod deed, na een half uur kwam deze naar mij terug, gefeliciteerd ! ik zeg waarmee ? Ja, met je 'nieuwe' Cadillac ! ik geloofde er helemaal niks van, maar toen ook de directeur naar mij toe liep, Gefeliciteerd Sjors :f ik moest dit wel even tot mij laten bezinken, volgens de chef werkplaats zag ik er wel meteen een stuk beter uit ! een beter medicijn bestaat er ook niet denk ik zo 7(8)7

De Papieren moesten vanuit Tilburg naar hier komen, dat gebeurde op een Vrijdag ochtend, dus daar was een afspraak voor gemaakt, ik was er ook en zo geschiedde de overdracht, en sinds dien ben ik ook de eigenaar van een échte Cadillac Catera ! *;

Maar dat was het nog niet, in de auto lag een hele pak met papier in de zin van dealer rekeningen, boekjes waren allemaal afgestempeld volledig dealer onderhouden ! wat erg bijzonder is dat deze Catera NIEUW in afgeleverd in NL de Directie van Vriens Opel Breda heeft deze auto destijds geïmporteerd, en zelf gereden, in 2001 is deze verkocht met 50.000KM aan de vorige eigenaar, die heeft de Catera in 11jaar op de 106.950 gezet, wat natuurlijk heel weinig is, dat is zo'n 2000KM p/jaar en ik kocht 'm met deze km stand, dit zijn originele Kilometers !

De Catera is in basis een MV6, welke aangepast is naar US specificaties er zijn ook maar een aantal opties geweest:

Mijn Catera is voorzien van een aantal van deze extra opties, niet allemaal.

* Schuif-kanteldak
    * Stoelverwarming voor + achter
    * Keyless entry
    * Niveau regeling (en dat zonder trekhaak) die er overigens niet eens onder past i.v.m de aangepaste kofferbodemplaat.

De Catera is niet voorzien van een Bose Soundsystem en Lederen zetels en memory (wel 8-voudig elec. verstelbaar) memory komt er niet in, was er wél mee bezig ! interieur van Walter's ex MV6 was exakt dezelfde bekleding, maar oen ik er naar het demonteren van mijn Catera zetel achter kwam dat er dit op stond:

Was ik er klaar mee, terug die zetel !

Of ik er nog eens zwart origineel leder in zet i.c.m. met sportstoelen weet ik niet.. denk het niet maar sluit het niet uit.. wél zal ik dan de frames laten zitten !
    Een Bose Soundsystem moet er wel in komen, dat is echter nog een apart hoofdstuk wat ik met Vega aan het uitzoeken ben, inmiddels is het al wel duidelijk na liters koffie aan de keukentafel met Vega :k ik heb tijdelijk ook deze bijbels te leen gekregen:

Het Bose systeem in een Catera werkt totaal anders als in een Omega, maar dat komt wel goed.

Wat Jacco kan, kan ik ook :Y) er was nooit in gerookt.. maar een grondige reiniging kan geen kwaad !

Aan de buitenzijde.. de voor en achterbumper hebben wel wat schoonheids-foutjes.. maar dat geeft niet, daar hebben we spuiters voor, dus die inc de motorkap laat ik binnenkort wel even netjes spuiten, en ja de auto is uni (lak) zwart.. dat is heel gevoelig voor krasjes ! zéker als je dit niet op de goede manier wast ! met een borstel en Dreft bijvoorbeeld.. en dit 11jaar lang :z geeft niet ! dat maakte de uitdaging alleen maar groter !! Ik krijg de eerste blik van Jacco niet meer van mijn netvlies _O- die zag die doffe bekraste lak en begon te glunderen ! 'Ja, dit is het, dit word wat!' _O-

Zo zijn we dan ook aan de gang gegaan, laat ik wel zeggen dat de poets uren aan de buitenkant eigenlijk al onbetaalbaar zijn ! maar daar maak ik met Jacco wel een apart topic over.

Ik mag Jacco en René danken voor een hele foto sessie, te veel om te uploaden, ik heb er selectief een aantal uitgepakt:

Groetss,
    Sjors

2. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Mooi verhaal van een mooie bak kerel. :)

Ik heb het genoegen gehad al een aantal weken dit mee te mogen maken. Wat een leuk speelgoed is dit. Een hoop dingen zijn net even anders, ze hebben het beter aangepakt dan met andere verAmerikaanste modellen. Niet hier een extra lampje en daar een lading bliepjes erbij, hij is écht anders. Automaat, demping, het hele BCM gebeuren dat zo'n beetje alle elektronica aanstuurt.. het is allemaal Catera en niet Omega.

Dit is ook nog eens een schitterend exemplaar dat er alleen maar mooier op aan het worden is.

Dit was tot op heden wel het mooiste van het hele project.

Dat topic gaan we nog vullen, maar om even een contrast te maken met die glimmende bolide op de foto's die Sjors al heeft weggezet.. dit was het begin:

Na het wassen:

Het kofferdeksel aan het begin van de grote DAPdag:

Eind van die dag:

3. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Thanks Jacco !

Verdere aanvulling volgt vanavond !

4. hugo46

hugo46 Nieuw

Donders man ( ff in Sjors taal ) dit is uniek, mooie wagen , en bij jou in goede handen, hoop hem nog eens in het echt te zien.

Ik blijf het volgen, en met Jacco en zijn Dap komt het helemaal goed :)

gr Hugo

5. B-Buster

Ik en mijn DAP's hebben een bijdrage geleverd, maar Sjors is zelf ook hard bezig geweest met dit resultaat tot gevolg. :)

6. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ik heb er ook naar mogen kijken :p
    Daar is het vooralsnog bij gebleven.
    Hij is inmiddels helemaal 'overhauled'. Zo getuige ook de foto's van Jacco.
    Ik had er alle vertrouwen in dat dit goed ging komen.
    Het leuke is dat Sjors dus bezig was zijn Omega om te bouwen naar hetgeen hij nu heeft gekocht. Mooier kan bijna niet: een eeneïge tweeling die op verschillende locatie's zijn opgegroeid.
    Sjors is een verdomde geluksvogel en ik ben bang dat we nog jaren naar die grijns op zijn sm*el moeten kijken _O- Het is hem gegund (dát dan weer wél :+ ).

7. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Tsjaa wat moet ik ervan denken?........... :?
    Als dit waar is dan moet ik je echt feliciteren met deze aankoop, prachtig Sjors en deze moet ik echt eens in het echie zien! :Y d:)b
    Maar if this is not a real story :X .....dan wordt het een plons in eoa sloot bij een volgende meeting :Y

8. 0rudy0

0rudy0 Nieuw

Ziet er heel DIK uit!!

9. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

wanneer is de volgende meeting :9~ dat we hem kunnen aanschouwen mazzel pik

:*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

10. B-Buster

Je was er ook deze keer weer dichtbij Aart. _O- _O-

11. Sommige mensen hebben t ook allemaal. Aan de andere kant wel gruwelijk vetjes hoor. Ze zullen wel blij zijn met je bij de afdeling wegenbelasting haha.

Mocht jullie dap woede niet meer te controleren zijn, dan heb ik hier nog wel een leuk slachtoffer staan hoor ha ha.

Gr wim

12. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Ik kan je verzekeren Aart, dit is geen onzinverhaal. Ik heb deze Catera enkele weken geleden toevallig mogen ontmoeten in Tiel, toen ik daar voor die zelfdimmende binnenspiegel was (en ik van ons Sjors een :X :X :X :X opgelegd kreeg ;( )

Mijn reactie was hetzelfde "jaja, je houdt jezelf maar voor de gek, maar niet mij". Totdat Sjors me met een grijns het kenteken onder mijn neus hield. Tja, daar kon ik niet veel tegenin brengen.

Wat betreft de auto: werkelijk een uniek netjes exemplaar, waar zoals beschreven heel wat poetswerk aanzit. Maar zeldzaam compleet en niks aan verbouwd. Wat ik echt het meest rare vond: die waterpasjes in de koplampunits. Misschien dat Sjors daar eens een foto van kan plaatsen.

Heel veel succes met deze unieke 'garage-vondst'.

andrew

13. Maurice

Maurice Nieuw Donateur 2016

Proficiat Sjors, nu hoef ik na weken niet meer zo op mijn woorden te passen met als gevolg dat ik mijn mond voorbij zou praten !!!

maar één ding Sjors, ze vroegen je niet wat je voor die auto wilde geven maar wat je voor die . . . . . . . wilde geven !!! haha !!!

Veel plezier ermee Sjors, precies bij de goede persoon terechtgekomen !!!

:w

14. Anonymous

Anonymous Guest

Helemaal goed Sjors, mooi verhaal om te lezen. Heeeeel veel plezier met de nieuweling, waanzinnig.

15. henri

henri Nieuw

heey sjors super leuk verhaal k kom hem wel een keer bewonderen in groningen rijdt er ook een rond enkel kom ik hem wel eens tegen

mooi ding van je

16. hugo46

hugo46 Nieuw

Het is wel 1 april!!!

17. B-Buster

Donders!

18. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Alweer?????
    _O- _O- _O-

19. jack-omegax3.0xe

jack-omegax3.0xe Nieuw Donateur 2016

Als dit idd geen 1 april grap is dan heb je donders veel geluk. Maar wel een net exemplaar super kerel.

20. Slurpy

Slurpy Nieuw

Een mooie aparte wagen. Veel succes ermee gewenst. d:)b

Deel Deze Pagina