Weekendje Oostenrijk 16 - 18 januari 2016

Discussie in 'Vakantieverhalen met de Omega' gestart door Dennis Hessels, 16 jan 2016.

1. Afgelopen vrijdag was het dan zover, eindeljjk weer richting de sneeuw. De laatste keer was april 2015, voor nu alleen een weekendje. Vrijdagnacht om 00.40 uur vertrokken om uiteindelijk rond 11.30 uur aan te komen in Hinterglemm, Salzburg. Een prima rit van 1013 km gemaakt. De route naar het huisje toe was te glad en te steil, zelfs met sneeuwkettingen, wij zijn door een tractor naar de plaats van bestemming gesleept.
    Eenmaal boven de auto geparkeerd en uitgepakt. Het sneeuwt erg hard dus eerst lekker een biertje bij de kachel.

De auto heeft zich tijdens de heen en terugreis goed gedragen. Heen 1013 km en terug 1032 km in respectievelijk 11 en 10 uren. De heenweg heb ik continu rond de 140km/h op de CC gereden, heerlijk! Ik haalde met gemak een gemiddeld verbruik van 1:12,5 de heenweg. We hebben erg slecht weer gehad Munchen. De terugweg heb ik zo af en toe even meegedaan met de 'grote' jongens op de linkerbaan.... Heerlijk is dat zo'n ouwe bak met een beetje vermogen d:)b dit vind je ook weer terug in het gemiddelde verbruik van de terugweg: 1:10,94.

Ik heb geen koelvloeistof verbruikt, iets wat ik wel gedacht had daar de afdichting van de waterpomp niet helemaal zuiver meer was.
    Op de heenweg na 300 km te hebben gereden aan een stuk rook ik tijdens het parkeren wat verbrande olie.
    Thuis had ik de olie nog bijgevuld en wat gesmeerd |:(
    Dit kan het dus geweest zijn, alhoewel ik het nog wel geroken heb bij stilstand. Naar het nu lijkt heb ik ook nauwelijks olie verbruikt op de afgelopen 2000km.
    Denk dat mijn pakking van de rechter cilinders een beetje gaar is. Dat word dus kleppendeksel pakkingen vervangen. Gelukkig zitten er al aluminium deksels in. Dat heeft een vorige eigenaar gedaan, jammer dat de pakking dan nu alweer door is.

De aankomst in Oostenrijk op 16-01-16 / 10.30 uur

Niet droog, wel alleen

Op de dag van vertrek mag ik ontdooien in de zon

Brrrr, ontdooien lukt nog niet heel erg [​IMG]

Up-to-date informatie! [​IMG]

Zuipen kan ik wel ;) [​IMG]

Ze heeft dringend weer wat liefde nodig

2. lowflyer

lowflyer Nieuw

Re: Weekendje Oostenrijk

Als je daar nog van de plaats geraakt _O-

3. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Re: Weekendje Oostenrijk

Zo te zien goed aangekomen daar. :Y

4. Re: Weekendje Oostenrijk

Update!

5. lowflyer

lowflyer Nieuw

Mijn gok was blijkbaar goed _O-
    Maarja iedereen heeft wel eens pech, je bent toch weer veilig en zonder problemen terug thuis gekomen van een zo te zien mooi weekendje weg. d:)b

6. richard66

richard66 Nieuw

Ze heeft zich goed gedragen lees ik dus ja dan heeft ze wel een was beurt verdiend toch _O- _O-

Gr Richard. :b

7. Mooi verslag Dennis d:)b

Grt. Hans

8. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Mooi verslag Dennis en veel te koud voor mij.

Gr Rob vK

9. ommie b2

ommie b2 Nieuw Donateur 2016

Mooie plaatjes en eind goed al goed.

Toedels Yvonne

Deel Deze Pagina