Verlagen met Eibach 30/30

Discussie in 'Janneman's garage' gestart door Janneman, 17 aug 2012.

1. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Wat ook op het verlanglijst stond was dat ze met haar buikje wat dichter naar de aarde moest. Ik had al een tijdje een nieuw Eibach 30/30 set op de plank liggen en afgelopen vrijdag moest het maar eens gebeuren.
    Hulp is nooit weg met dit klusje en Methalrush sprong weer eens in de bres.

Na eerst wat "before foto's" zijn we met de voorpoten begonnen wat snel wilde vlotten.
    Top moer los, remklauw los en opzij hangen en aan de onderzijde van de veerpoot de twee bouten eruit.

Daarna met de veerklemmen de oude verwisselen voor een paar nieuwe.

Na wat koffie en wat koeken gingen we voor de achterkant waar de schokbrekers voor los moeten.
    En met wat (zacht) geweld zaten die er ook snel onder.

Het probleem waar je tegen aan loopt mbt de niveau regeling is verholpen naar een idee van Niels.
    Dat is eigelijk heel simpel maar o zo doeltreffend.
    Het resultaat is naar alle tevredenheid, "the looks' top, wegligging verbeterd en zeker niet te stug (ook niet met de 20" met 30%).

Met dank aan Huub onze "huis-photoshopper"

Omdat er onderdelen van de voortrein waren los geweest moest het natuurlijk nog even uitgelijnd worden.
    Leuke anekdote daarvan is dat de camber aan beide kanten op de graad nauwkeurig stond en de man zei (krabbelend op zijn hoofd) dat hij dat toch wel netjes vondt. _O-

Ruud, mijn dank is groot. _/-\o_ d:)b

2. Maurice

Maurice Nieuw Donateur 2016

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ perfect Jan !!!

:w

3. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ziet er goed uit. d:)b

4. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Jan heel mooi man!

Maar ik ben Aart niet als ik niets te mekkeren heb maw Jan........horen hier eigenlijk niet van die mooie grote
    geperforeerde schijven in met mooi gecoate remklauwen.
    Prachtig die verlaging, velgen en erge platte banden maar de ruimte erachter is zo erg zichtbaar zodat je die eigenlijk
    op moet vullen .

Maar het staat wel prachtig zo, hebben jullie geen drempels in Delft (oh nee die heb je zelf weg laten halen ...toch?) _O-

5. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Echt helemaal goed d:)b en die Eibachveren zijn super. Wegligging verbetert erdoor en de zaak wordt naar mijn mening zeker niet te stug. Als ik het bij de mijne niet zou nauw nam met dat originele dan wist ik wel wat mijn eerste mod zou zijn.

Misschien heeft Aart hierboven wel een beetje gelijk, maar ja, hoe groot moeten die remschijven dan zijn bij je 20 inch wielen ;)

Groet,

Walter

6. Slurpy

Slurpy Nieuw

Ziet er strak uit. d:)b

7. IN2thaDO

IN2thaDO Nieuw Donateur 2016

Mooie upgrade Jan! Staat haar netjes ;)
    Ik kom eraan!

8. 0rudy0

0rudy0 Nieuw

Netjes :) heb zelf ook 30/30 van eibach..alleen ik heb gele veren ..is dat anders?(op de kleur na:p)

9. IN2thaDO

IN2thaDO Nieuw Donateur 2016

Volgens mij zijn de gele stugger, dus veren die minder in als ik het goed heb. Lever je dus iets meer in op rijcomfort, maar een betere wegligging voornamelijk in bochten.
    Dan heb je ook nog rood en die zijn voor de racerij als ik dat zo goed heb begrepen.

10. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Vanmiddag zelf ervaren dat je zelfs met een Omega erg hard met vier piepende banden de bocht door kan :9 de tanden van Jan staan nog in het dashboard. :+
    Het comfort valt niet tegen, je voelt de weg iets meer en de drempels moeten rustiger genomen worden.

Tevens heeft Jan nog even getest of de verlaagde Omega bij de garage in kwam, helaas verlagen is voor mij geen optie. :'(

11. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ik vind het niet normaal dit, eerst van die belachelijke wielen en dan ook nog verlagen. Asociaal gewoon.

Zonder gekheid: helemaal goed Jan. Hij wordt er alleen maar mooier op. d:)b

12. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Verbaasd mij niets Peter, met mijn standaard hoogte en i-lip heb ik al moeite en dan zou Jan er met die buikschuiver inkunnen?
    Noway!

13. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Wow, ziet er echt mooi uit nu! Vond hem eerst wat te hoog maar dit staat echt goed.
    Maar.... met 20" sta je toch hoger als met 16" (ligt aan de hoogte van de wang natuurlijk)? Dus met 3cm verlagen kom je nog redelijk de drempels over? Ok, stugger is het dan wel waardoor je ze niet zo hard kan nemen.

Gr. Paul

14. jacques

jacques Nieuw Donateur 2016

Jan ziet er strak uit super

15. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Graag gedaan, Jan :)
    We hebben weer een dag grote lol gehad (waar zijn de foto's van de buttplug?? :p)
    Ik was bang dat het té laag zou zijn... Maar het viel mij allezins mee.
    Het staat de rode dame erg goed :Y

16. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

staat supper jan ene je ziet er gefocust uit op die foto _O- _O-

17. Boes

Boes Nieuw Donateur 2016

Ziet er netjes uit Jan.Maar ik meende dat je nog wel eens met een paardentrailer reed,lukt dat nog wel?Anders moet het paard iets meer naar achter gaan staan _O- _O- .
    Gr Henk

18. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Heren allen bedankt voor de leuke reactie's.

@ Aardt - jij en mekkeren? .......... je zou niet misstaan in een groene weide. :+

@ Peter - Lekker he zo'n skelter en ja vind je het logisch dat ik het warm krijg als er iemand (aka Peet Verstappen) je poepie net over haar grens gaat rijden...... en ik was de adrenaline
    van de heenreis trouwens ook nog niet kwijt. :$
    De garage ben ik trouwens wel in gekomen met wel ruim 2 a 3 mm speling. :Y
    Ik kom natuurlijk ietsjes meer van de grond door de velgen. ;)

@ Boes - Wat dacht je er van als dat paard eens zelf gaat lopen, hup trekknots eraf en ............... oops. (gelukkig leest ze hier nooit mee :$ :$ )

@Ruud - Ik wist niet zo goed wat ik met die foto's moest doen, wij als "echte mannen" zien dit als een geintje maar ik denk dat er hier serieus een aantal zijn die hun auto rap gaan verlagen
    of de achterveren gaan "schoonmaken". :+ 7(8)7

Nou daar komen ze dan, hou je vast!!!!
    Ps; let op de vlag.

19. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Haha! Geniaal Jan! Ontspannen was hier wel hard nodig als ik dat zo zie... :p

Je verlaging ziet er erg goed uit zeg, dat staat haar wel heel erg goed! Hoop dat ie op de meeting te bewonderen is. :*)

20. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Jaja eindelijk de aap uit de mouw, daarom maken jullie het altijd zo laat daar in Tiel 7(8)7

Maar hele vette upgrade Jan ! Ik hou wel van een dikke lage wagen met grote wielen :9~ :9~

Gr Colin

Deel Deze Pagina