Van Grijs naar Casablancaweiß

Discussie in 'A1, Casablancaweiß, 1988' gestart door Sjors-V6, 3 mei 2012.

1. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Afgelopen Maandag ben ik begonnen met het polijsten van mijn nieuwe aanwinst, de A Omega ! Jacco heeft mij daarbij meer dan een beetje geholpen !

Toen Ruud Zaterdagavond de Omega zag , zei hij al "hier valt nog wel wat meer uit te behalen!" maar de Omega zag er al zo goed uit ! wat ik al eerder zei, dat Jacco nog opmerkte, eigenlijk moeten je 'm niet kopen, wij willen alleen auto's waar eer aan te behalen valt deze zag er al zo kei netjes uit !

Maar uiteraard weten wij ook beter, we vinden altijd wel wat, en swirls en waskrassen zaten er zéker wel in !

Dus Maandag begonnen, gewapend met 2 DAP's. We zijn op de 4 onderkanten deuren onder de stootlijst volledig rond, viel niet tegen, veel verder als wij hadden gedacht in eerste instantie.

Testspot deed merken dat Inizio op oranje (vrij heftige combi) toch wel een mooi resultaat gaf na terug werken, want nadat Jacco op de koferdeksel 1 "pass" Inizio op oranje deed, werd het kei dof ! :X maar de diepere krassen waren vrijwel weg ! Anyway, We kregen zo méér correctie als dat we Mezzo op oranje als eerste stap zouden nemen bleek na een testspot, prima, uiteindelijk was dit onze volgorde:

Omega afgedaan met Spray & Whipe (op wat roadkill) was de Omega super schoon. dus wassen was niet nodig, de lak gegumd met klei, hier kwam niet veel vanaf, vervolgens:

1 pas Inizio op oranje
    1 pas Mezzo op Oranje
    1 pas Finale op wit
    1x volledig rond met de Poorboy's White Daimond
    Deze na het curen gesealed met Poorboy's EX-P

Het was inmiddels 21:00uur en Jacco en ik moesten de volgende dag weer werken, dus besloten niet nog in overhaast de wax op te zetten, maar de hoes eroverheen te trekken en dit Zaterdag af te ronden, kan dan ook de onderkanten van alle 4'de deuren nog doen :) is en blijft hobby, alles mag en niets moet en zéker géén haast !

Zo eindigde het:

_O- 7(8)7

Foto's had ik genomen met de Camera van Jacco, Jacco heeft er ook zelf ook een mooie bijdrage aan geleverd, hij zal dit vanavond (hangt een beetje af of het niet te gezellig is met Ralph) nog even aanvullen, hij vroeg het mij eergister al, maar wilde een nieuw apart topic openen om dit met jullie te delen ;)

Groetss,
    Sjors

2. roekenest

roekenest Nieuw

ik zie niks ??

ja alleen een . ;)

3. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Moest het nog aanvullen ! done bij deze :)

4. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Foto's incomming :D

Goed, de tekst heeft Sjors al grotendeels geregeld, dus ik beperk me dan maar even tot het vertellen met plaatjes. _O-

Eerst een rondje kleien door Sjors:

Dat leverde een duidelijk zicht op de daadwerkelijke staat van de lak. Die was eigenlijk uitstekend. Tuurlijk, vol met kleine krasjes maar dat mag op die leeftijd. Nergens echter serieuze krassen of doffe plekken. Prima dus, maar zoals de nieuwe eigenaar terecht opmerkte: dat kan beter!

Na kleien:

Mooi die badges. Maar een ophoping van vuil. Dus...

Caramelschijf erover en we houden een prima DAP-baar scherm over:

Overzichtje van de staat van de lak voor we begonnen:

Op de laatste 2 foto's is duidelijk de staat van de kofferklep te zien. Daarop begonnen met Monello Mezzo i.c.m. oranje pad. Dat leverde dit op:
    (rechts gepolijst, links niet)

Best redelijk, maar we kwamen niet bij de diepere krasjes. Dus Monello Inizio op oranje. In dit geval links Inizio en rechts Mezzo:

Dat bleek de beste stap, met als eindresultaat na Inizio (oranje) > Mezzo (oranje) > Finale (wit):

Daarna nog een glaze en sealant gebruikt. Tussenstand voor de pyjama aangetrokken werd:

De gebruikte (en nog te gebruiken) spullen:

To be continued. :Y

5. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Thanks Jacco ! Zaterdag af maken, en dan even wat leuke buitenshots maken van het resultaat *O*

6. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Aha, het kon dus nog een stuk beter d:)b . Ik kom het zaterdag even bekijken.

Groet,

Walter

7. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Ziet er weer netjes uit mannen! d:)b

8. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat. Maar doe je dan ook wat pic's van het interieur, motorruimte, en zo, dat vind ik ook reuze leuk om te zien.

Andrew

9. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Die volgen zeker nog. Als hij klaar is zullen we even een rondje foto's in het zonlicht doen. :Y

10. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Zaterdag zijn we gesloten hoor!... :|

*PROEST* :D
    Maar wat je al aangaf in je start-post: ik zag al dat er écht wel meer uit sneeuwwitje te halen was, qua glans en algeheel voorkomen :Y
    Ik heb het al IRL mogen aanschouwen en kan bevestigen dat ik gelijk heb 7(8)7
    Top werk (weer), mannen d:)b

11. Tinuske

Tinuske Nieuw

Damn!

Dat ziet er super uit!

12. Niels

Niels Nieuw

Kijk! zo ken ik jullie weer! ziet er super uit...

13. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Thanks to all !

Hah ging je je al zorgen maken ja ? _O-

Deel Deze Pagina