Van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan....

Discussie in 'A1, Casablancaweiß, 1988' gestart door Sjors-V6, 29 apr 2012.

1. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

...Volgens mij twee van de meest vertelde verkoop smoesjes 8)7 maar in dit geval is het waar (en aantoonbaar) het is gebeurd.. ik heb er een A - Omega bij gekocht *;

Het betreft een:

* Omega A1 GL
    * 2.0I
    * Limousine
    * Automaat
    * 1988
    * Airconditioning mét gekoeld dashboard kastje :9
    * Servo stuurbekrachtiging
    * Centrale deurvergrendeling
    * Elektrische linker buitenspiegel + Verwarmbaar
    * leeslampjes en vertraagde uitschakeling
    * Opel radio/cassette met 6 speaker systeem (destijds het beste wat er te krijgen was in de A Omega) een extra Equalizer was daarbij nog optioneel.
    * in nieuwstaat verkerend en ruikend interieur _/-\o_
    * hoogteverstelling bestuurdersstoel
    * Lendensteunen instelbaar

Zaterdag ochtend vroeg om 04:00uur ging de wekker, nog even ge-snooze'd en om 04:30 eruit, douchen, aankleden beetje muesli aan de tafel met de laptop op het OOP.. nog even als laatste check alles doorgenomen heb ik alles, enz.. +/-06:00uur kreeg ik een Whatsapp berichtje van Jacco "We zijn er!" (we in de zin van Jacco en Walter) ter controle doe ik even het rolluik omhoog en daar stonden 2 dikke Omega's, Walter had meteen even de kans gegrepen om het verse beige lederen interieur van Jacco te bewonderen :*)
    Na even een bak koffie gedaan te hebben, beetje Omega praten, zijn we vertrokken richting Duitsland met de GTS V6

380KM voor de boeg, Gastank vol en gaan, ik had zin om te rijden, kon paps lekker achterin zitten, beetje sightseeing naast Jacco en Walter hield mij gezelschap voorin, die man heeft ook altijd wel gespreksstof, erg gezellig :)

Ongeveer halverwege even gestopt, sanitaire stop en een bak koffie met een broodje gedaan, leuk uitzicht zo over die Deutsche Autobahn ! en ja, had nog een Omega gespot (zwarte kleur B2 Caravan) :9

De reis werd na een 20min ongeveer weer vervolgd, geen snelheids-records gebroken gewoon normaal doorgereden (heenweg) in DLD.

11:10 kwamen we aan, en daar stond de Omega als nieuw te glimmen en de kunststoffen netjes zwart met het Kurzzeitkennzeichen er al op, eigenlijk de eerste Auto dat Jacco ook zei: dit is geen uitdaging voor ons 8)7 _O- wij willen eigenlijk alleen (licht)bekraste doffe en onder de Swirls zittende Omega's kopen 7(8)7

tijdje met de verkoper gepraat, heel aardige kerel, geen handelaar gewoon privé verkoper, hij had deze auto voor zijn 20 jarige dochter gekocht,van een familid en van diegene de moeder was de Omega, en verheugde zich de auto aan haar te schenken en de blijdschap op haar gezicht te zien, en toen kwam dát moment: "Boah.. in zo'n opa auto ga ik écht niet rijden!" _O- zo zie je maar dat vaders en dochters heel anders denken, en ze heeft zichzelf een BMW 318I gekocht :F Ik begrijp dat ook wel, een A1 Omega is in mijn ogen niet de auto voor een jonge meid :s en daarom ging de Omega weer de verkoop in, heeft best wel verschillende keren te koop gestaan, maar de verkoper wist ook wel dat dit een bijzonder net exemplaar is en had een minimum prijs in zijn hoofd.. en daar werd tot aan mijn interesse niet aan voldaan, toen ik op deze advertentie stuiten ben ik met de verkoper in contact geraakt, de foto's en het verhaal erbij ben ik met de verkoper in contact geraakt, en na wat telefoontjes een afsprak gemaakt, meteen een Kurzzeitkennzeichen met 5 dagen verzekering geregeld, met dank aan Walter & Jacco voor de hulp, dit is niet mijn eerste auto die ik importeer.. maar alle andere keren had de verkopende partij deze platen geleverd.

via <a class="postlink" href="http://www.transit-plate.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.transit-plate.com/</a>

Is dit allemaal zo geregeld.

De verkoper had ze er al netjes voor mij opgezet, nog een beetje (echt een beetje op een dergelijk bedrag) af gekregen, in het dorp naar de pomp gereden en afgetankt, dag teller op nul, en de terug reis kon beginnen, wel rustig rijden en opbouwen werd mij aangeraden, de auto is van een oude vrouw geweest en heeft het laatste jaar ook niet gereden.. en met een kilometerstand van.. ja kijk zelf maar:

Moet de auto praktisch nog ingereden worden : Omega Aftanken en gaan, de terugweg: Het werd steeds warmer onderweg, op de Autobahn mijn raam dicht gedaan, maar het was niet te harden, bij een tussenstop voor een warme maaltijd (Walter ging bekant van zijn stokkie _O- ) kreeg ik te horen dat de temp in GTS 27 aan gaf _O- _O- ! het was ook gewoon echt zomers warm ! (Airconditioning moet nagezien worden) wist ik overigens.
    De reis vervolgde dus rustig (erg rustig als ik Jacco en Paps mag geloven :? 8)7 ) terug naar NL, wat geweldig allemaal ! rijd écht als een nieuwe (voor zover ik weet hoe een nieuwe Omega rijd ) keertje verse bandjes erom omdat het kan. mocht de lichte trilling bij de 100km/h er niet uitgaan met balanceren.
    De terugweg vervolge na het middag eten, Jacco ging bij mijn Pa in de GTS en Walter nam plaats naast mij in de A-Omega, Zo kon Jacco nog een aantal leuke foto's maken.

het laatste stukje op de A30 in DLD even rustig het gas steeds ietwat meer ingedrukt, zodat de automaat niet terug schakelde,en in de laatste trap heel gemoedelijk richting de 200km/h laten gaan ! geen rare of vreemde geluiden, en opvallend stil ! gas los gelaten, laten terug zakken en verder weer lekker hangend achter de zoveelste vrachtwagen _O- terug gereden. eenmaal thuis vroeg ik mij af of de benzine meter wel werkte... ook na een korte nog wat in NL gereden te hebben eenmaal thuis 440Km gereden en de wijzer staat nog niet op de helft :F

Al met al een donders kei leuke en gezellige dag ! Jacco en Walter bedankt voor jullie aanwezigheid erg gezellig ! Jammer dat Ruud door zijn ouder worden afspraken doet vergeten 7(8)7 volgende keer ben je er wel bij hé ! wanneer weer ? :*)

Jacco heeft eigenlijk de foto's gemaakt gister, hij zal het topic in mijn garage nog wel aanvullen :Y)

Groetss,
    Sjors

2. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Re: Van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan....sta

Hierbij mijn verslag van gisteren, vooral in foto's dus. :p

De dag begon ook hier vrij vroeg, om 4u ging de wekker. Na de eerste ochtendactiviteiten begon hier de fotoserie

Even later werden de 6 vriendjes ook wakker geschud

Van het weer leken we het niet te moeten gaan hebben, dus met veel water richting Amersfoort. Daarbij overigens kuddo's voor de bandjes, ondanks achter nog maar 2.5mm profiel ligt het nog als een huis op het asfalt als daar centimeters water op liggen

Op een paar honderd meter van de eindbestemming kwam ik Walter tegen, dus even later zag Sjors na het openen van het rolluik:

We spoelen door naar het moment dat er 370km snelweg en Autobahn achter ons liggen en we wat mooi Duits heuvellandschap hadden gevonden. Kort voor aankomst werden we nog éven afgeleid door een dikke 3.0 CDTI:

Toen het moment waarop we met zijn vieren hadden zitten wachten. Tadaaaa:

Na een inspectierondje was de conclusie duidelijk: op Ebay zag het er allemaal al erg netjes, strak en daardoor zeer interessant uit. De werkelijkheid deed daar nog een schepje bovenop. In alle opzichten een hele nette auto. Uiteraard een paar kleine puntjes van aandacht, maar dat mag geen naam hebben. Zeker niet als je in het achterhoofd hebt hoe de Omega's van deze bouwjaren er normaliter bijstaan. De perfecte basis dus om wat moois (lees: nóg mooiers) van te maken.

Sjors dook met de vriendelijke verkoper even naar binnen voor de laatste onderhandelingsronde terwijl Walter en ik nog wat rond sneeuwwitje bleven hangen. Toen de heren na een kwartiertje met een beklonken deal weer naar buiten stapten werd het tijd voor de terugreis. Daarbij het onvermijdelijke begin.. het uitgeven van de zojuist uitonderhandelde euro's:

Even later was ook de GTS toe aan een LPG kuurtje

En daar gingen we weer

Onderweg uiteraard een paar andere Omega's gespot

Vervolgens bleek dat het oude vrouwtjes syndroom had toegeslagen. Zo zagen Hans en ik Sjors het grootste deel van de terugreis: plakkend achter vrachtauto's op verre van Autobahn waardige snelheden (die ook nog lekker afwisselde, dus snel inbouwen die Cruise Control kerel _O- )

Modern vs oud:

En toen was de oude dame aangekomen bij haar nieuwe thuis. Waarbij waarschijnlijk meer km's waren afgelegd dan ooit eerder in 1 rit:

Daarop nog even naar de Betuwe gereden om Ruud de nieuwe aanwinst te presenteren

Uiteraard weer in bejaardenstijl, dus ingehaald en tempo voor opa en oma bepaald

Na nog wat geaai en gepraat was het mooi geweest en werd het tijd om naar huis te gaan. Weer terug op de oprit eindigt de serie om 0.35u:

Terugkijkend was het een erg leuke dag. Nu afwachten wat de nabije toekomst gaat brengen voor deze A1. Want zo GL als nu... dat zal vast niet lang duren. *O*

3. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Mooie aanwinst Sjors-V6, zal je veel plezier van hebben.
    Misschien had ik mijn witte A2 nooit weg :h moeten doen.

4. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

Van harte Sjors met je nieuwe aanwinst d:)b

ps ik weet nog een mooie MV6 van '98 te koop ;(

5. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Thanks @ leuke aanvulling Jacco !

Dankje Vega ! :9

Grappig dat Walter nou precies hetzelfde zei gister !

Dankje René !! d:)b

Doe even normaal, wát ga je mij nu vertellen ?! dit ga je niet menen hé ? :| wat waar en hoe, waarom ?

6. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Mooi ding Sjors! :) Je collectie word steeds mooier! Ben benieuwd naar wat je er allemaal mee gaat doen. Ze is in goede handen bij jou. ;)

7. Niels

Niels Nieuw

Leuk Sjors! Veel plezier ermee......Niels

Groetjes,

8. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Sjors echt onwijs gaaf.. Ik wilde je al een pb sturen hoe het nou was afgelopen.

Ik wens jou er heel veel geluk mee!

Wil 'm ook heel graag en spoedig zien d:)b d:)b d:)b

Gr Colin

9. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

ziet er weer helemaal gaaf uit Sjors.
    Maar waar laat je al die bolides eigenlijk?

10. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Wat denk je zelf, Aart :p

Maar ik heb deze A1 in levende lijve mogen aanschouwen en ik moet zeggen: "Als nieuw" :Y
    Hier gaat onze Sjors nog veel plezier aan beleven.
    Wij overigens ook, want het is één van de weinige A's in de familie... dus ze zal des te meer opvallen tussen alle B's :>
    Eerst maar eens lekker vertroetelen. Gewassen is ze vandaag gisteren al. Eerste DAP-sessie verwacht ik morgen vandaag :D

Ik wens je héél veel mooie, veilige km's toe, Sjors d:)b

11. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Hij gaat ze toch niet stapelen? :? :X :N :N
    ;)

12. Slurpy

Slurpy Nieuw

Veel succes met die mooie machine.

13. Andrew

Andrew Nieuw Donateur 2016

Toen ik een aantal weken geleden je Catera in real live stond te bewonderen, maakte ik nog de opmerking "Nu, je wens voor een A-Omega is wel even anders uitgepakt" en jij van "ja, dat klopt". _O- _O- _O-

Mijn zwager heeft ooit een vergelijkbare witte A1 gehad, als ik me het goed herinner was dat een 1.8i met handbak. Maar hoe doe je dat nou met een volgende OOP-meeting, krijgen dan alle Omega's/Catera een lootje van Hans-V6 en ga jij dan raden welke er mee mag :)

(hint: om de collectie compleet te maken, een A2 en B2 zijn er ook nog wel te vinden in waardige conditie).

Heel gaaf,

Andrew

14. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

@ Joep, Niels, Colin, Thanks ! _/-\o_ ;)

Dankje Aart ! jij als ex A Omega rijder moet dit toch ook wel bepaalde herinneringen oproepen :)

Wat Ruud zegt, én je moet niet vergeten dat ik thuis ook best wat ruimte heb ;) stapelen gaan we maar niet doen hé, zo zie ik menige A-Omega al op de sloop staan..

Ha thanks Ruud !

ik had eigenlijk nog nooit een auto gekocht die er zo netjes en schoon uitziet ! natuurlijk is er altijd wel iets te vinden, maar al sik die modus even uitzet: Bravo _/-\o_ ze stond al helemaal gewassen en gepoetst op mij te wachten in DLD.

Vandaag maar eens een beetje aaien idd :9

d:)b

Ha ja inderdaad, ik hoor het mij nog zo zeggen, 1.8I is ook vet ! die heb je ook met 115 PK gehad ! of had hij de 85 pk versie ?

Ja dat word nog wat met de meeting.. iene miene mutte... 7(8)7

Groetss,
    Sjors

15. Maurice

Maurice Nieuw Donateur 2016

Dreaming of a white . . . . . . . !!! :9~ :9~ :9~

Mooi Sjors en succes ermee !!!

:w

16. DaanMV6

DaanMV6 Nieuw

zozo gave auto Sjors:)
    je moet denk zo'n aanhanger kopen waar je paar auto's kan oprijden kan je ze allemaal meenemen :)

gr daan

17. Tinuske

Tinuske Nieuw

Ziet er echt mooi uit die A!

Als ik dat zo zie begint het toch te kriebelen om ook weer een aan te schaffen net als mijn eerste auto (Omega A, bj'91)<br /><br />-- 30 apr 2012 10:07 --<br /><br />
    BE combi huren, kunnen er iig al 2 op :p

18. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

hele nette oude dame sjors _/-\o_ waar haal je ze toch allemaal vandaan :*)

gr barry

19. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

Yes :/ , het zij zo,maar jij hebt de eerste keus ( mits goed bod natuurlijk ).Zoals velen van jullie werken, zit ik thuis dit komt door een medische misser ( :( )

ben 100% afgekeurd, maar nog steeds aan het vechten voor gerechtig heid d:)b .

Maar ook dat kost veel geld. Dus Sjors vandaar :/

ps maar ze is nog niet weg hoor.

20. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Heren,

Leuke reportage d:)b . Was inderdaad erg gezellig afgelopen zaterdag.

Neem van mij aan; echt een mooie Omega. In het handschoenbakje lag nog zo'n onderhoudskaartje met daarop de kilometerstand van de volgende olieverversing. Die laatste beurt was van 2010 en daarna was er nog iets meer dan 1000 km mee gereden. Auto is van binnen en buiten echt bijna nieuw.

Deze dame was de eerste eigenaar en had de auto besteld met airco en de in die tijd meest luxe geluidsinstallatie. In de radio - met cassettespeler natuurlijk - zat nog een cassettebandje met echte duitse schlagermuziek :D (ja, de oude dame had wel smaak :N gelukkig had ze meer verstand van auto's :Y ).

Groet,

Walter

Deel Deze Pagina