Streven naar perfectie: voorbumper

Discussie in 'A1, Casablancaweiß, 1988' gestart door Sjors-V6, 14 mei 2012.

1. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Op naar perfectie, dat is het streven, beginnen met de buitenkant, deze is in bizar mooie staat, zéker voor een auto van 1988, sterker ik ken auto's van nog geen 1 jaar jong welke er al vele malen slechter uitzien !

Buitenkant: wieldoppen hebben wat stukskes lak die doen loslaten en op één hand te tellen lichte deukjes in de linker 2 portieren (uitdeuken zonder spuiten is een prima optie voor dit laatste)

Mijn voorbumper was er het slechtst aan toe, diverse schaven, krasjes en een chroom lijstje met deukjes.. krijg je als je ouder word, dan zie je het allemaal niet zo goed meer B)

Die wilde ik dus vers hebben, dat word via Opel Classics een nieuwe bestellen dacht ik, waar het niet dat Jacco mij inene een heel interessante advertentie wees van een nieuwe N.O.S.(New Old Stock) OEM bumper ! voor een prijs wat niet eens de naam 'bedrag' mag krijgen, deze meteen laten verzenden.

2 dagen later had ik 'm !

Uitgepakt:

Oude bumper eraf:

Bumperloos !

Ik was werkelijk zeer verrast toen ik zag dat het zelfs achter de bumper allemaal nog als nieuw is !

Maar nu gauw de nieuwe bumper erop !

(bron foto:René)

Groetjes,
    Sjors

2. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Aha, mooi man d:)b . Eigenlijk zou het oude vrouwtje in Duitsland de Omega in de huidige staat nog eens moeten zien. Je moet dan wel opschieten want ze leek mij niet meer de jongste.

Groet,

Walter

3. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

d:)b topie Sjors,

maar ja had ook eigenlijk niet anders verwacht van jou 8)

4. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Netjes Sjors d:)b (wat moet ik nog meer zeggen?)

5. Colinh

Colinh Nieuw Donateur 2016

Dat is zeker perfectie, alles netjes alles strak.. Heel gaaf Sjors d:)b

Ik zag in je dashboard een mistlampen voor schakelaar, ga je in deze nieuwe bumper zagen ?

Gr Colin

6. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Thanks allen !

@Colin,

die worden er t.z.t in ge Dremel't, aan de achterzijde zijn de contouren mooi zichtbaar ;)

7. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Ooww, niet normaal....gij hebbe unne goeie te pakken. :Y d:)b :9~

8. Ik zou juist de bumpert in ere laten ;)
    Helemaal omdat het hier een gloednieuw exemplaar betreft, zou het erg zonde vinden om daar in te zagen, dremelen of wat dan ook.

Persoonlijk vindt ik dat deze auto een cult status heeft, ik zou er niks aan veranderen, alleen vernieuwen.
    Dit juist omdat je zon gaaf exemplaar hebt gevonden d:)b

Groetjes

Lars

9. Niels

Niels Nieuw

Gewoon met de zaag een paar mooie gaten in dat plastieke bumpertje zagen! :$

Heb tegenwoordig een mooie recipro op accu, dus ik kom wel helpen..... :z

Maare ziet er super strak uit hoor Sjors!

10. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Dankje wel K*T _O- :Y)

Hi Lars,

Ik snap je helemaal, maar het 'leuke 'is dat ze gegeven moment af Opel niet eens mee geleverd hebben met gaten ! je moest ze er zelf in maken, maar dat gewoon strak en netjes, je kent mij toch wel ;) aan de binnenzijde staat het netjes gemarkeerd, ik haal dat er met een fijne vertandi9ng netjes iets krapper uit, en dan vil ik het strak tot het aangeven lijntje.

Ik ga met deze A ook niet zo rigoureus te werk als met de vorige A's die ik gehad heb, maar zo een aantal opties die ik netjes zonder veel aufwand kan inbouwen, wil ik wel doen, tevens zal ik bijna alle opties die ik inbouw, nieuw zijn of z.g.a.n.

Komt helemaal goed.

Ha ! oh dat aanbod sla ik niet af !

Deze wil ik erin ! 8)7

Krijg je wel passend hé _O-

Thanks Niels :)

Groetjes,
    Sjors

11. Tinuske

Tinuske Nieuw

Netjes zo met de nieuwe bumpet!

12. Niels

Niels Nieuw

Wil je die erin! Vet! ......

Echter dan denk ik dat ik toch maar een gaten-zaag mee neem!

Deel Deze Pagina