Pioneer Avic HD3

Discussie in 'Janneman's garage' gestart door Janneman, 11 sep 2012.

1. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Het zit er al een poosje in maar toch nog maar een klein verslag om de garage compleet te maken.
    Mijn zwager had dit multimedia systeem in zijn zwarte B2 zitten die hij helaas moest wegdoen en kon ik het overnemen.
    Bij mij zat er een CCRT 2008 in en wilde ook graag navigatie en een achteruitrijcamera. Je leest wel eens dat het niet kan omdat de Pioneer 4 ohm is en het Bose set 2ohm maar
    nu zit het er al 2 jaar in en geeft tot op heden geen problemen. Ik ga niet alle specificaties opnoemen maar Navigatie, bleutooth, DVD, 30GB HD zijn de voornaamste.

Helaas ben ik foto's kwijtgraakt van de inbouw maar hier waren geen grote problemen mee.
    Alleen moest er wel een draad van het achteruitrijsignaal komen en een draad voor het snelheidssignaal wat achter de ECC vandaan moest komen.(vreemd)

Ivm de achteruitrijcamera en een camera voor in de paardentrailer moesten er nog wat draden naar de achterklep en contactdoos van de trekhaak.

Eerst was de achteruitrijcamera aan de beurt waarvan je het montage verhaal hier kunt vinden.

Later heb ik de verbinding gemaakt met de trailer door een custom aansluiting te maken op een 13 polige stekker met als extra een videosignaal.
    De camera die ik hiervoor gebruikt heb is een oude helmcamera die ik gebruikte in de motocross die nu weer mooi van pas kwam.

Tja je moet wat doen om ze tevreden te houden. :$

2. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ik vind het een gaaf systeem.
    Zeker met die camera's er op aangesloten.
    Maar ook die 30Gb hdd aan boord, kun je nog eens wat muziek meenemen d:)b
    Nu nog een schotel op het dak en je kunt TV Ankara ook nog kijken bij 160 km/uur _O-

3. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

Klink bekent "deja vu" zeg maar _O-

4. IN2thaDO

IN2thaDO Nieuw Donateur 2016

Netjes kerel! Dat is iets wat ik tezijnertijd ook nog wil fixen, alleen dan zonder paardentrailer :)

5. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

Heel mooi Jan d:)b

6. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Zeer netjes, wat een idee om er ook 1 in de trailer te hangen.
    Kan je nog een 3e installeren voor achterop de trailer?? :)

Gr. Paul

7. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Ziet er netjes uit Jan!
    Maareuh....vertrouw jij je "Dike Bertha" niet, ik weet dat hier sommige rijden met een doos vol onderdelen, maar om nu gelijk
    een 1 PK grasdiesel mee te nemen voor het geval DB geen zin heeft gaat toch wat te ver he ....vind je niet?

Het gaat toch wel goed met je he? :+

8. carenbar

carenbar Nieuw Donateur 2016

hé jan ik wist niet dat je een zonnerollo had :S 7(8)7 ;)

9. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Zit je originele bose versterker er nog tussen?
    Zoja dan maakt het uiteraard niet uit die 4 of 2 ohm, daar het dan nog de bose-ampli is die 2ohm stabiel hoeft te zijn.
    Ingangsniveau van de Bose ken ik niet of die 'high-level' inputs heeft..
    Bedoel je hiermee de vrouw des huizes :p
    "Jij een camera, ik ook één!" :D )

Ben benieuwd naar de custom video connectie aan je trekhaak Jan...!?

Is en blijft een COole mod die hem uniek maakt, deze HD3 install

10. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Schitterend, we hadden het er op de meet al over, maar als ik dit dan weer zo terug lees, echt goed uitgedacht ! d:)b

Groetjes,
    Sjors

Deel Deze Pagina