Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Discussie in 'Algemeen' gestart door B-Buster, 15 sep 2013.

1. Wij hebben dezelfde gedachte. Ik heb dat al eens geprobeerd. Daar komt het stotteren niet weg.

Het stotteren komt wel bij de lambda sondes, gasklephuis, carterventilatie. Deze foutcodes komen steeds naar boven bij deze auto.

2. Net mijn nieuwe mattensetje in de auto gelegd, zie 'mijn garage' voor foto's.

3. happy

happy Nieuw

neem ik even mee in de overpeinzing... dank je

4. Reaper

Reaper Nieuw

Vandaag de (nieuwe) omega eens een poetsbeurtje gegeven. Was niet overbodig pfff. Hij blinkt weer!

5. lowflyer

lowflyer Nieuw

En alweer wassen, ik sta flink achter _O-

6. ommie b2

ommie b2 Nieuw Donateur 2016

Oeps, anders wij wel, met dat wassen, komt vast wel een keer..... ik voel me nu nog niet geroepen;)

Toedels Yvonne

7. lowflyer

lowflyer Nieuw

Ik heb het te druk en de groene is er niet en het werkpaard moet maar voelen waarom hij dient. Vuil worden vant werk 8)

8. KobusBV

KobusBV Nieuw

Vandaag de automaat gedaan, beide carters losgehad olie was ZWART. Niet eens een beetje rood achtig maar gewoon zo zwart als de nacht. Ik heb sterke vermoedens dat dit de eerste keer in 2,5 ton is dat de automaat een beetje aandacht heeft gekregen. Wel opvallend weinig aanzetting op de magneet, verder ook geen rare dingen gevonden. Carters goed schoongemaakt, nieuw filter geplaatst en remband gesteld. Carters gevuld en er weer onder gedrukt en vervolgens de retourleiding van de koeler losgemaakt en daar een lege oliekan onder gezet. 5 keer 2 liter gespoeld, olie is nu weer mooi schoon. Netjes op temperatuur, met lopende motor afgevuld. Verschil is duidelijk merkbaar, pakt beter op en schakelt vloeiender. Ook bij stilstand is het merkbaar dat de motor minder aan de koppelomvormer aan het "trekken" is. Leuk klusje om te doen, met groot resultaat.

Tevens het oliefiterhuis van een nieuwe o-ring (kant tegen het blok) voorzien en de krukassensor gelijk ook. Blokje is nu eindelijk helemaal lekvrij dus geen milieurampen meer op de oprit. :)

Tot slot het dif nog even open gepakt en ververst, zag er allemaal nog erg goed uit en de olie was nog best schoon voor zo'n kilometerstand.

Ik heb nu eigenlijk alles gedaan wat ik wilde doen aan de Omega. Nu tijd voor operatie Commodore...

9. PieterK

PieterK Nieuw Donateur 2016

Vanmiddag een nieuw hart opgehaald voor de Omi, binnenkort maar eens voor de zekerheid voorzien van een nieuwe distributieset, waterpomp en de benodigde rubbers.

Deel Deze Pagina