Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Discussie in 'Algemeen' gestart door B-Buster, 15 sep 2013.

1. seanwillems

seanwillems Nieuw

Driften als een baas bar

2. Driver1980

Driver1980 Nieuw

Vandaag een nieuwe voorruit laten zetten bij autotaalglas. Er stond een mini voor me klaar.
    Omdat ik de Omega gewend ben is zo'n mini op alle fronten ook echt een mini _O-
    Bij het eerste stoplicht kon ik het hele stoplicht al niet zien omdat het boven de weg hing, en ook de voorruit van de mini-cooper is ontzetten smal dus ik kon totaal niets zien. Achterin zijn zitplaatsen maar onmogelijk te gebruiken als zitplaats. Niks voor mij dus, maar leuk om eens gereden te hebben.

Aan het einde van de middag dan eindelijk het verlossende telefoontje dat de Omega klaar was.
    Daar aangekomen mezelf verlost van de Mini, en ineens had ik weer een zee van ruimte... én natuurlijk een nieuwe voorruit.
    Daar knapt een oudere Omega toch ook echt weer van op!
    Ik had het gevoel in een nieuwe auto te stappen, nouja, een beetje dan 8)7

Ze hadden foto's gemaakt van een aantal delen waar roest aanwezig was, dit hadden ze weggehaald en er primer op gedaan, dit probleem komen ze vaker tegen, en soms zijn delen zó rot dat ze geen garantie kunnen geven op lekkage's. Maar daar kwam het compliment: deze omega is nog in een mooie staat en de roest was minimaal dus ik heb gewoon garantie gekregen, en tegelijkertijd is de roest ook ter plekke weggehaald en de delen behandeld tegen doorroesten dus dat is mooi meegenomen. Een ruit vervangen van een oudere auto is zo slecht nog niet!

Helaas viel onderweg naar huis de motor plotseling uit bij het stoplicht, dat drukt de pret meteen een beetje. Waarschijnlijk moet de stappenmotor weer een keer schoongemaakt worden, want het toerental begint weer meer te schommelen. Ik bestel gewoon een nieuwe, en dit keer maar een originele.

Ohja, beetje onzinnig om hier te melden misschien maar toch leuk om te vertellen; afgelopen weekend voor mijn vrouw een ander wagentje gekocht als zijnde een verrassing, ik wist dat ze gek was op een Honda Jazz, ik liep er toevallig via via tegenaan en ik heb die meteen overgenomen. Van eind 2004, 1.3 motor met 8 bougie's! met een distributieketting, en géén riem, das wel interessant. Alleen de originele radio had kuren, de cd speler deed het wel, maar geen tuner. Ik kijken op marktplaats, en wat denk je? Word er toevallig 1 particulier aangeboden in Almere, in nieuwstaat ivm inbouw dubbel din en zodoende kon ik die overnemen voor 6 tientjes. Een sloper vroeg 175 euries. Gisteren (zondag) naar Almere gereden, radio gekocht, en er meteen maar een dagje Amsterdam van gemaakt. Vanmiddag radio verwisseld, was nog een hele klus ivm dat de blower en radio 1 geheel zijn. Maar het is gelukt! Na een rondje gereden te hebben met de Jazz na inbouw radio kom ik thuis aan, zet de auto voor de deur, komt er een andere auto naast me staan die al een tijdje achter me aan reed. Hij maakte een gebaar, ik doe m'n raam open en hij zegt dat ie zo verbaasd was dat ie een tweelingbroer van z'n Jazz zag rijden dat ie mij maar even was gevolgd _O- hij wilde even melden dat ik nu de 2e ben met een Jazz hier in het dorp. Dat was dus een echte Fan! haha Grappig om mee te maken, ik was er een beetje beduusd van, voor mij is het maar een koekblik op wielen, maar toch zijn er keiharde Jazz-fanaten die andere mensen gaan volgen die ook een Jazz rijden. Na dit verhaal vrouwtje ook weer helemaal extra gelukkig en trots met haar Jazz, en ik ben helemaal blij met m'n Omega! Ik wacht nog op de eerste die mij achtervolgd vanwege m'n Omi _O- _O- _O-

3. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Lol, wat een verhaal. Jullie horen nu dus bij de harde kern van de Jazz-o-fielen? _O-

4. Driver1980

Driver1980 Nieuw

haha nee hoor _O- ik heb er verder niets mee. Ik begeef me niet graag in dat soort "milieu", ik hou het graag veilig ;)

5. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Even op een rijtje gezet :?

Waar heb je het nu over?...... 7(8)7 _O- _O- _O- bedoel je dat je vrouw zich wel in een onveilig milieu mag bewegen? |:( _O-

6. Driver1980

Driver1980 Nieuw

Nou Aart, voor mijn doen is zo'n Jazz een klein autootje, met een gewicht van nog geen 1000 kg is dat voor een mini-mpv, waar ook nog eens precies een scooter in past door de "magic seats" in mijn ogen maar "gevaarlijk" spul. Die kerel die mij in z'n zwarte jazz achtervolgde was ook al maffia. Ze hebben niet voor niets magic seats nodig _O-

Mijn vrouw rijdt er mee, en ik hou een oogje in het zeil. Mocht het te gevaarlijk worden dan kom ik met mijn Omega om de hoek kijken }:O

7. lowflyer

lowflyer Nieuw

_O-

8. Aapje

Aapje Nieuw

Heb m'n omega maar berooft van z'n accu, gezien die nog tot 29 feb moet stil staan.... Mag de accu lekker aan de druppellader bij de kachel :p

Alleen wel iets kutdt ontdekt afgelopen weekend, hij lekt langs de kofferbak-rand/rubber. Halve kofferbakvloer zeiknat :(

9. lowflyer

lowflyer Nieuw

Das minder, zijn geen leuke plaatsen voor aan te werken. :N

10. Aapje

Aapje Nieuw

Vervelender is dat m'n mat compleet beschimmelt is... Hopelijk helpt de hogedrukreiniger... Anders andere mat zien te vinden... :/ Moet een stukkie in de rand erin lassen, stukkie rot. Maar zag al dat de halve kofferbak rand aan de onderste helft zowat roest heeft... dus flink klusje. Gelukkig valt de klep + rubber eroverheen. Dus hoeft niet super netjes gelast te zijn, als 't maar degelijk is :)

11. B-Buster

Extractor en schoonmaakmiddel eroverheen en je mat is weer als nieuw.

12. Vandaag de ruitenwissers vervangen voor een nieuw setje van een Insignia.

In Oostenrijk was de bestuurders kant vast gevroren en ik trok hem kapot 8)7

13. Driver1980

Driver1980 Nieuw

Dat zullen wel prijzige ruitenwissers zijn, maar ze zullen ook wel streeploos wissen. Ik had niet nagedacht over nieuwe ruitenwissers na het vervangen van de voorruit, en bij autotaalglas hadden ze geen ruitenwissers, zoiets verwacht je niet bij een glasgarage! Dus bij de bouwmarkt die ernaast zit maar even simpele ruitenwissers gehaald, maar er stond wel op de achterkant van de verpakking dat ze geschikt waren voor de Omega. Een setje voor 12 euro, en ik kan je vertellen dat ik zeer verbaasd ben over de kwaliteit ervan want ze wissen perfect. Er zit nu alleen geen spoiler op aan de bestuurderskant maar daar trok ik toch al geen aandacht mee. Ik hoef nu nog geen originele ruitenwissers zolang deze cheap-ass wissers het goed blijven doen :*)

14. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Ik heb laatst nieuwe van Bosch gemonteerd. Die wissen ook erg goed moet ik zeggen.

15. lowflyer

lowflyer Nieuw

Ruitenwissers? Das al weer voor te wassen :O

16. B-Buster

Vandaag de Omega weer een verse APK laten krijgen, bijna probleemloos.. er zat een spijker in de achterband die er eerst uit moest. |:(
    Morgen ook maar weer even de koplampen terug afstellen, ik weet niet wat ze ermee aangevangen hebben maar ik vond mijn afstelling beter. _O-

@ Wissers, ik heb vorig jaar voor de Omega's Aerotwins gekocht voor ik geloof 20 euro per set. Erg tevreden mee. Bij de automaterialenzaak zijn die dingen veel te duur, even wat Googlen kan een hoop muntjes schelen.

17. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Deze week een plank van 3600 mm vervoerd. Koste me een voorruit, wordt 28 jan geplaatst + nieuwe wissers. Met deze ruit komt hij door de keuring verzekerde de Carglas man mij. Maandag bij Ralph voor een APK en andere ongein. Tikkeltje nerveus. Ik leg het volgende week wel even uit.

Gr Rob vK

18. Bij de VOD: € 24 voor een set

19. Aapje

Aapje Nieuw

Ik bestel meestal bij atp-autoteile.de, Bosch twinspoiler wissers a 15,-

20. happy

happy Nieuw

klein scheurtje in het uitlaatspruitstuk, misschien dat de motor daarom stottert als hij koud is.
    even inlezen over het gebruik van gungum, als dat werkt kan ik gaan denken over lassen of vervangen.
    of ik dat zometeen nog doe of wacht tot morgen hangt af van het inlezen... :+

Deel Deze Pagina