Irmscher auspuff

Discussie in 'Janneman's garage' gestart door Janneman, 30 mrt 2011.

1. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Na een tip van Vega naar Dld gereden en een Irmscher auspuff opgehaald.
    Mijn midden dempers waren al lek op 2 plaatsen dus was dit een zeer goede optie.
    Dus om 6.00 uur op een woensdag naar Delbruck gereden met de Mw. de auspuff gescoord en weer om 15.00 terug met de nodige eerste km's met de 3.2 op de autobahn. 8)
    Het was met de Caravan niet moeilijk om de complete pijp naar NL te krijgen.

De demper was wel wat aangetast.

Maar na een grote poetsbeurt en wat lak was die klaar om gemonteerd te worden.

Hij zit nog niet helemaal naar mijn zin want ik vindt hem iets te laag hangen en iets teveel uitsteken dus daar ga ik nog wat aan veranderen.

2. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Graag gedaan. _/-\o_

Ziet er mooi uit. d:)b

3. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Dikke demper, dat staat 'm goed Jan!

Iets hoger zou inderdaad nog wat mooier zijn. :)

4. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Het staat idd héél goed maar je vertelde het zelf al: iets omhoog en dan ook nog eens iets minder ver naar buiten.
    (dat laatste zal best wel een klusje worden)

5. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Naar boven !! _O-

Maar naar voren, zoals Aart voorstelt, is een dikke no-go. Daar heeft Janneman te weinig 'speelruimte'.

Bij mijn demper moest ik de ophangbeugel ook iets bijwerken (het gat waar de bout doorheen zit) voordat ie naar mijn zin hing.
    Misschien moet jij dat ook wel op eenzelfde manier doen, Jan.

6. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Hmm, bij men Irmscher achterbumper steekt die toch niet zo ver uit...

Is wel vreemd op de foto idd

7. Janneman

@ Ruud - Het ophangbeugelbijwerkenverhaal gaat het worden.
    Het naar voren brengen van de demper moet ik nog eens goed bekijken.
    Kreeg vandaag wel twijfel nadat ik de demper omhoog deed leek het wel weer mee te vallen.

@ Stijn - Ik kan jammer genoeg geen duidelijk plaatje bij jou showroom vinden om te vergelijken (mss idee voor morgen Stijn ;) )

8. Illuminat0r

Jan, speciaal voor jou naar buiten gewandeld... ;)

Hier heb ik niet recht getrokken, maar een beetje schuin van achter (je ziet het inkepinkje waar de PDC sensoren zitten nu), speciaal om de uitlaat toch een klein beetje te laten zien...

Vind het wel vreemd dat hij zo uitsteekt en toch goed in de originele ophangrubbers zou hangen...

9. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

@Stijn, is die Irmscher achterbumper niet dikker dan de standaard bumper?

10. Illuminat0r

Het zou kunnen maar ik denk het niet.

Ik ben er wel zeker van dat hij 'dikker staat' doordat het bovenstuk ook meegenomen is zonder karakterlijn...
    Maar het verste deel achter is denk ik niet 'langer' dan origineel...

De zijdelingse foto heb ik bewust genomen om de referentie van de pijpjes te zien t.o.v. het kofferdeksel/handgreep, dat is nog steeds origineel...

11. Janneman

Thanx Stijn hier kan ik wat mee. d:)b

Heb hem van het weekend wat hoger gehangen wat een verbetering is.
    De demper zit bij mij iets verder naar achter zag ik ook door dat de achterste ophangbeugels van de carrosserie en demper dicht bij elkaar zitten en voor de demper er verder vanaf.
    Ik wil dit nog wel lowbudget een keer oplossen door de pijpen van de middendempers een aantal cm in te korten want ik zie misschien toch een oplossing in het links-rechts verhaal wat Peter eronder heeft zitten. ;)

Ps maak morgen even een plaatje.<br /><br />-- 06 apr 2011 18:38 --<br /><br />Ik heb ook even gemeten om hem precies op de plek te krijgen en dan moet die 1,5 a 2 cm naar achter dusssss het valt wel mee ben ook niet echt ontevreden.

12. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Vind het er zo toch wel netjes uitzien ! je moet wel wat blijven zien natuurlijk :*) als je die foto van opzij bekijkt dan komt i aardig gelijk uit met de bumper, de Irmscher bumper loopt echter rechter af, en de OEM wat schuiner, dan lijkt het optisch alsof deze verder uitsteekt heb ik zo het vermoeden.

13. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Agree, ik vind hem er ook heel mooi onder hangen zo.

14. Janneman

Bedankt voor de reactie mannen. d:)b
    Het is ook niet echt lelijk maar de demper hangt niet precies in de midden van de ophangpunten en het verschil daarvan is 2 cm.
    Ik ben met sommige dingen een beetje een mierenneu....... dus het moet gebeuren.
    Als ik ooit nog zo'n mooie i bumper (40 01 454) als Stijn kan scoren is haar kontje pas echt af en zou de uitlaat zeker mooier uit komen Sjors.

15. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

Voor mij persoonlijk Jan 100% topie d:)b

Deel Deze Pagina