De start met de 3.2

Discussie in 'Janneman's garage' gestart door Janneman, 26 mrt 2011.

1. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Het begon eigenlijk allemaal in maart 2010 met de aankoop van een nieuwe Peugeot 107 voor Mw Janneman waarbij ik een inruilprijs kon krijgen voor mijn oude Omega 2.5 CD sedan uit 1995 die ik echt niet kon laten lopen. Met de gedachte om een verse Omega terug te kopen kwam een kennis met een Volvo V40 waar ik ook wel wat in zag. Met de herinnering van mooie stationwagens in het achterhoofd (meet Reutum) was dit een mooie vervanger…….. dacht ik.

Na eerst een tijd zonder paardentrailer te hebben gereden kwam de dag dat ik er mee weg moest. Dit was gelijk de laatste, wat een wegligging, want met een beetje wind leefde hij een eigen leven. Binnen 5 dagen was die weg en de zoektocht naar een 2.5 of een 3.0 Caravan vanaf bouwjaar 2000 was begonnen.

3 maanden lang zat ik zonder auto en dan weet je pas wat je mist.
    De spoeling was een beetje dun op dat moment in NL dus kwam Dld ook om de hoek kijken.
    2 keer greep ik net mis naar een antraciet en een zilver gekleurde 3.0 Executive want dat was de kleur die ik zocht.

10 Oktober in de middag werd de Marseille rode 3.2 Executive uit 2002 op Autoscout gezet.
    Eerst had ik zo mijn bedenkingen over de kleur en de beige bekleding maar het was dichtbij`, de prijs was niet slecht dus toch maar dezelfde middag checken. Na eerst de auto goed bekeken te hebben ging ik voor de proefrit die zeer beviel.

De Omega had wel wat olielekkage bij de klepdeksel maar na onderhandeling over de prijs moest hij het worden. Direct de volgende dag heb ik hem opgehaald en de benodigde onderdelen besteld bij sponsor Het Motorhuis om de klepdeksels te dichten. Natuurlijk ook een nieuwe thermostaat want “de boel” ligt dan toch al open en de filters, bougies enz. om het netjes af te maken.
    Helaas kreeg ik een tijdje daarna nog een lekke krukaskering maar met een paar uurtjes worstelen zat die er ook weer in.

Jammer genoeg heb ik geen foto’s en verslagen van deze werkzaamheden gemaakt maar heb mezelf belooft dit van elk project of mod voortaan wel te doen.
    En door dit aanstekelijke forum met zijn geweldige (Irmscher)leden is mijn “to do” lijstje tot een behoorlijke lijst gegroeid en zal het hier dan ook plaatsen in mijn garage.

2. Tinuske

Tinuske Nieuw

Mooie bak,

en de velgen misstaan em niet vind ik.

3. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Het blijft een mooie Omega :Y , we gaan jouw mod's volgen. :Y

4. Slurpy

Slurpy Nieuw

Mooie kar en dan dat beige interieur...... *; *;

5. Niels

Niels Nieuw

Hé Leuk verhaal, en ook een hele mooie Omega! ik vind de velgen ook Vet!!

Groet,

Niels

6. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Schitterende Omega, persoonlijk vind ik deze kleurcombinatie helemaal geweldig. Ik hoorde e.e.a. aan modificatie plannen al op de meeting, deze gaat er alleen maar mooier op worden. :Y

7. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Een schitterende Omega heb je daar gescoord, Jan :Y

Mooie kleur en met dat beige interieur heeft ie zeker iets 'sjieks' maar toch sportief.

Ik ben heel benieuwd naar de mods, die op jouw lijstje staan. Dus ik hoop op een regelmatige update van jouw Showroom :)

8. OmegaUser

OmegaUser Nieuw Donateur 2016

Hallo Jan,

Ik vind dit een heel mooie kleurcombinatie (van een erg mooie Omega). Ik zou zeggen; kom maar op met die mods (en dan niet vergeten te fotograferen ;) ).

Groet,

Walter

9. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Bedankt mannen voor de leuke reactie's, dat motiveert me nog meer. d:)b

10. lusajoda

lusajoda Nieuw

Heeeee wat leuk!

Dat is bijna dezelfde kleur als onze Omega!

Groetjes Saïma

Deel Deze Pagina