De lekkages in de V6 verhelpen. Diffrentieel.

Discussie in 'Ralph zijn B2 2.6 met extra lange adem' gestart door Ralph, 13 mrt 2015.

  1. Ralph

    Ralph Nieuw Donateur 2016

    buiten het feit dat het bijna regende onder het voertuig was als eerste het dif aan de beurt. reden was dat er in het dif maar 1 liter olie staat als inhoud.

    [​IMG]

    Dus de boel eronder uit en een tijdelijke vervanger eronder.

    [​IMG]

    nu had ik nog van de diesel de sper liggen maar deze was in een vrij slechte conditie. Dus via E-bay e.e.a. aan onderdelen besteld en besloten deze zelf de reviseren.
    het probleem was alleen dat het sper een verhouding had van 3.45 en moest naar 3.90. Nou geen probleem dus. Ondanks het waarschuwen van dit kan niet en werkt niet toch gedaan.

    Eerst de lagers eruit geperst. Belangrijke vuist regel is wat links zit blijft links en rechts is en blijft rechts, dit i.v.m. de shims.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het nu komende gaat niet zonder richtbank, dit vergt tijd geduld en kennis. teven moet men zich houden aan de nominale maat voering. Doe je dit niet loopt het echt in elkaar en moet ik er voor als nog bij komen.

    Prijslijst:
    Voering plaat 45 euro per stuk.
    Keerring aandrijfas 24 euro per stuk.
    Cardan keerring 55 euro per stuk.
    Lager pignon 65 euro.
    Lagers aandrijfas 45 euro per stuk.
    Olie en toevoeging 50 euro.

    Als het er zo uitziet dan weet je dat dit niet lang meer gaat werken.

    [​IMG]

    Dus als eerste de boel maar een echt demonteren en kijken wat er echt versleten is. Alles maar dan ook alles moet gemeten worden volgens opgaaf van GM. Alles wat daar buiten valt moet vervangen worden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    En dan het terug of omzetten van het tandwiel en pignon. Dit is niets anders dan het verwarmen en de kroon komt vanzelf los.

    [​IMG]

    Voor het terug plaatsen het omgekeerde, verwarmen en voordat deze afgekoeld is monteren en de bouten vast trekken.
    Als alles goed gemonteerd is...

    [​IMG]

    Moet het diff afgesteld worden op de tandwielen. Dit kan d.m.v. laser maar ook op de klassieke manier met krijt.
    nogmaals dit is verplicht want de tandwielen lopen kapot.

    bij vragen... niet te veel mailen.
    met vriendelijke groet vanuit de praktijk,

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina