beginnen bij het begin

Discussie in 'De collectie van lowflyer' gestart door lowflyer, 4 jan 2015.

1. lowflyer

lowflyer Nieuw

hallo,

nu ik mijn eigen deeltje op het forum heb gekregen wil ik wel eens een lijstje maken met wat er de voorbije jaren allemaal gepasseerd is met een kort verhaaltje erbij!

van mijn eerste 2 auto's heb ik geen foto's terug gevonden |:(
    maar kan er zo wel iets over kwijt,

mijn eerste was een Subaru justy 1.0 4x4 voor thuis in de weide wat te crossen toen ik een jaar of 10 was.
    na een half jaartje is deze verkocht omdat men moeder het wat gevaarlijk vond omdat ik zo jong was.

mijn tweede wagen was een flink doorgeroeste opel kadett E 1.2s die ik gekocht had toen ik 14 was voor 85€ incl. reservemotor en versnellingsbak _O-
    ook voor wat te crossen en beginnen te hobby'en! deze heb ik na een jaar weg gedaan voor het oud ijzer waar ik nog 100€ voor gekregen heb d:)b

dus als volgende wagen kwam een opel corsa b 1.5td edition 2000 om mijn rijbewijs te gaan halen proper wagentje was toen 5 jaar oud!

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

-- 04 jan 2015 19:21 --

na verloop van tijd deze corsa weer verkocht om mijn eerste omega b1 2.5td te kopen zodat ik deze in orde kon maken voor zodra ik mijn rijbewijs had

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

hier is dan na korte tijd jammer genoeg een einde aan gekomen na een stevig accidentje!

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

toen besloten zo snel mogelijk een vervanger te zorgen. na 3dagen had ik er eentje gevonden op 5km van de deur. weer een B1 2.5td :)

-- 04 jan 2015 19:38 --

na een 9tal maanden heb ik met deze een klapband gereden juist voor ik over een verkeersdrempel ging rijden, met als gevolg dat men carter gescheurd was.
    binnen gedaan bij de opel dealer voor een nieuwe eronder te laten zetten. 3weekjes later hoorde ik een vreemd geluid toen ik wou starten. weer naar de opel dealer, bleek dat ze een fout hadden gemaakt met het vervangen van de carter en had ik dus een olie lekkage! natuurlijk dit niet meteen opgemerkt dus zonder olie rond gereden met als gevolg, motor naar de kl*te! en had voor de rest ook al wel wat miserie gehad met deze!

vervolgens besloten maar eens iets anders te proberen. en meteen om mijn 19de verjaardag te vieren mezelf een opel astra g 1.7dt cadeau gedaan.

2dagen na aankoop zei men buurman dat hij nog wel een setje veren had liggen dus maar meteen verlagen :)

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

na een tijdje begaf een van de achterste veren het dus maar besloten om het wat grondiger aan te pakken

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

weer een tijdje later wou ik natuurlijk wat meer :)

na 1.5jaar met de astra gereden te hebben viel mijn oog ineens op een opel vectra c2 break 1.9cdti 120pk die bij de dealer in de showroom stond op de stockverkoop toen de insignia uitkwam. hier heb ik dus blijkbaar geen foto van toen ik hem gekocht heb. na deze 2maandjes te hebben kwam ik een kat tegen op de grote baan met als gevolg

deze moest dus gemaakt worden, maar intussentijd was ik naar de motorshow in essen geweest en wat extra's meegenomen

na hier weer een tijdje mee gereden te hebben ben ik in een klein binnenstraatje eens flink verschoten toen er een hert voor mij de weg op sprong en moest uitwijken, ben aan het slippen gegaan en de auto net niet meer onder controle kunnen houden. tot ik een boom tegenkwam die mij eventjes stil zette!

[​IMG] [​IMG]

deze was dus total loss verklaard (gelukkig goed verzekerd) dus na een weekje maar een andere gevonden.
    weer een vectra c2 break 1.9cdti 150pk

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

na hier +/- 3jaar mee gereden te hebben en +/- 180.000km mee te hebben afgelegd kreeg ik zodanig veel problemen met de wagen dat deze mij +/- 5000€ gekost heeft in de garage over een tijd van 6maanden en heb toen besloten om deze weg te doen en was het eventjes beu met de opel's.

heb toen maar iets goedkoper gezocht en omwille van mijn grote hond en vele km's besloten een nieuwe citroën berlingo te kopen.

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

na hier een tijdje mee te rijden kreeg ik toch terug kriebels naar een omega want dit gaat niet vooruit _O-
    dus na een maandje of twee gaan kijken in duitsland voor een omega B2 3.0 v6 sport met +/-79.000km op de teller.

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

omdat deze toch zo goed was besloten een donor te zoeken voor het geval dat..
    was ik in regio tilburg een zwarte omega B2 3.0 v6 executive tegen gekomen.

[​IMG] [​IMG]

toen was de neus nog compleet.
    maar ik had een mooie irmscher B2 2.2 16v break tegengekomen

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

ik heb deze voorbumpers altijd mooi gevonden dus moest deze hebben :)
    besloten om hem terug origineel te maken en te verkopen.
    volledige achterkant is naar tonboy gegaan
    uitlaat naar sean
    velgen liggen voorlopig nog hier

[​IMG] [​IMG]

in de tijd dat ik hier mee bezig ben geweest was mijn oog op een andere omega gevallen omdat ik eigenlijk toch een handgeschakelde wou die niet zo heel gemakkelijk te vinden zijn dus toch maar gaan kijken, weer een goeie rit naar duitsland gaan maken. en vrijwel meteen binnen gedaan voor te bewerken.

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

daaruit is deze dus uitgekomen als een vrij mooi pareltje :)

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

natuurlijk kon ik het niet laten om ook hier weer muziek in te maken, eindelijk de installatie uit de astra terug van de zolder gehaald en wat bijgehaald en ingebouwd

[​IMG] [​IMG]

nu waren we zover begon de auto van men vriendin het te laten afweten en gaan we deze verkopen en gaat zij mijn berlingo overnemen en dus besloten om mij een ander werkpaard te kopen. omega B2 2.5dti break executive

omdat deze toch wat aandacht nodig heeft en er andere forumleden ook wel wat konden gebruiken van des betreffend model, besloten er nog eentje te kopen om te slopen.

dus tot zover mijn verleden.
    nu alle projecten nog eens leren afronden 8) :b

2. Trucker

Trucker Nieuw Donateur 2016

Mooi verhaal Yves zal je zeker gaan volgen

Gr. Wilfred :w

3. lowflyer

lowflyer Nieuw

je was dan ook al vroeg met reageren, was nog niet klaar :)
    nu wel! 8)
    maar toch bedankt :)

4. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Mooi verhaal en vele wagens gehad zo te zien.
    Dat beige leder in die Vectra, wauw! Dat staat mooi! :*)

Succes met de projecten! Wellicht kom ik eens die kant op om het live te bekijken. :p

5. lowflyer

lowflyer Nieuw

altijd welkom, jammer genoeg kan ik niet altijd bij sommige van mijn auto's deze staan in een loods van iemand anders! en we moeten 3 sets sleutels delen door 5 personen maar normaal zitten we dan ook geregeld samen in die loods :)

6. richard66

richard66 Nieuw

Mooi verslag en mooie foto,s

Zo te zien had je die omega B1 op de polder geparkeerd zeker bij het water dat ze er mooi inpast na mijn idee ;)

Maar zo te zien heb je al wat Omega,tjes gehad. 8)

Gr Richard.

7. lowflyer

lowflyer Nieuw

ja heb al wat versleten in mijn leven :)
    enja dat accident is gebeurd in nederland (weert) met juist onder een brug uit te komen in een S-bocht (redelijke hobbelige weg) en juist na de brug was er een vrachtwagen olie verloren. natuurlijk eerst niet gezien en ik kwam de bocht uit en gaf gas bij naar het rechte stuk, de omega sloeg meteen om richting zo'n blok waar ze de schepen aan vastmaken langs de kanalen, die heb ik vol op de neus gepakt, maar omdat de omega nog aan het draaien was na het slippen is deze weer meteen de andere richting 'uitkatapulteerd' en met de achterflank heb ik toen nog een lantaarnpaal los uit de grond geduwd en meegenomen het water in. (heb ook foto's van het ophalen uit het water) heeft toen in een nederlandse krant gestaan (artikel heb ik ook nog)

8. richard66

richard66 Nieuw

Zo dan dat is een nog al wat , en ja die bolder waar schepen aanvast maken die rij je niet uit de grond ,
    Maar goed dat je een gordel om had . Motorblok stond zeker al bijna binnen als ik zie hoe ver dat die is op gevouwen .
    Het is nog al wat tot stilstand in het water gekomen .
    Maar je kan het gelukkig nog na vertellen d:)b

gr Richard.

9. lowflyer

lowflyer Nieuw

ja ik had enkel een dikke lip van de airbag. dat valt wel mee, ik gok een 10cm dat alles achteruit is geschoten.

10. richard66

richard66 Nieuw

Een voordeel van een groot auto veel kreukelzone voor en achter . ;)

Met een corsa had het toch iets anders afgelopen _O-

gr Richard. :b

11. rtvankampen

rtvankampen Nieuw Donateur 2016

Wat een verhaal en wat een mooie wagens,e n ook best wel wat werk zeg.

Gr Rob vK

12. lowflyer

lowflyer Nieuw

hoezo veel werk? ik zie het eerder als hobby'en :)

13. Berry

Berry Nieuw

Als het geld gaat kosten zoek ik een andere hobby ;)

14. lowflyer

lowflyer Nieuw

tja het kost wel wat geld ja, maar goed pinte pakke is ook een hobby en die kost mij meer _O-

15. kikske

kikske Nieuw

precies ook al een en ander van elkaar gereden ;)

16. lowflyer

lowflyer Nieuw

dat ook ja! voordeel is dat ik er niks aan kon doen! en dat de verzekering mij vergoedde!

17. Joep

Joep Nieuw Donateur 2016

Valt me nu pas op dat je eerste 4 of 5 auto's hetzelfde kenteken hebben. Is dat bij jullie persoonsgericht of wat?

18. Illuminat0r

Illuminat0r Nieuw Donateur 2016

Was zo. Ik heb destijds zelfs nog dat van mijn vader op mijn naam kunnen overnemen.
    Nu is dat wel voorbij. Ik denk dat je nu bij elke inschrijving een nieuw kenteken krijgt. wel nog op naam.

19. IJsblok

IJsblok Nieuw Donateur 2016

Was wel handig, zo kon je vaak zien of er een bejaarde achter het stuur zat en kon je je voorbereiden op rare manoeuvres ofzo haha[emoji1]

Gr. Paul

20. lowflyer

lowflyer Nieuw

inderdaad, en nu gaat de nrplaat weer gewoon mee naar de volgende wagen, tenzij je nog een verouderde plaat hebt (stijn) :p
    wat ik vooral leuk vind is dat ik nu 2x 'half dezelfde nrplaat heb! beide met 554 achteraan :)

Deel Deze Pagina