Alarm

Discussie in 'Janneman's garage' gestart door Janneman, 19 jan 2012.

1. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Een tijdje geleden zaten de heer Vega en ik onder het genot van een kopje koffie te brainstormen over mods.
    Peter wist mij te vertellen dat een DWA module uit een sedan ook moest werken in een station waardoor ik dan ook alarm zou krijgen .
    Zo gezegd zo gedaan een aantal onderdelen uit Engeland laten komen en een afspraak gemaakt met Mister Tech2.

Nadat ik zelf de interieurverlichting met sensoren, schakelaar en claxon had geplaatst wat overigens simpel is want alles is p&p deed Peter zijn kunstje door de module te plaatsen en hem programmeren met de Tech.
    De test of het alarm werkte verliep goed dus op huis aan en op alarm .......... dus niet! Hij wilde niet op alarm alleen na de stroom van de DWA af te halen.

Ook moesten er nog zijramen aan de achterkant in met diefstalbeveiliging om het geheel compleet te maken.
    Na die op de sloop gevonden te hebben heb ik ze de zelfde dag geplaatst en Peter weer gebeld voor een nieuwe "techdate".

Na wat zoek werk kwamen we erachter dat 2 pennetjes van de X61 stekker niet jofel meer waren en heeft Peter met chirurgenhandjes ze recht kunnen maken.
    Ook had hij nog een verbinding gemaakt in de zekeringenkast zodat niet alleen de claxon maar ook de fanfare afgaat.
    We hebben later op de avond dé test weer gedaan waarbij we de buren niet wilden storen wat prima verliep ......... de buren storen. :$ :$

Al met al een upgrade wat een veiliger gevoel geeft.

2. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Het had wat voeten in de aarde maar met veel :k :k en geduld is het toch gelukt. Het resultaat was oorverdovend. :S d:)b

3. jack-omegax3.0xe

jack-omegax3.0xe Nieuw Donateur 2016

Super weer een goede en originele mod erbij.

4. jacques

jacques Nieuw Donateur 2016

hoe krijgen jullie het toch steeds weer voor elkaar, knap werk

5. B-Buster

B-Buster Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Gezien je progressie enkele weken terug had ik al zo'n vermoeden dat je dit eerder af ging hebben dan ik _O-

Mooie mod Jan, jullie zijn weer lekker bezig geweest. :Y

6. yoyo

yoyo Nieuw Donateur 2016

Jan en Peter, jullie zijn weer goed bezig geweest! d:)b d:)b

7. René-MV6

René-MV6 Nieuw Donateur 2016

Dat is weer toppie geregeld d:)b Peter, en Jan zo blij :D

8. Administrator

Administrator Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Mooi werk, heren.

Waar heb je de sirene ongebouwd, Jan ?
    Originele, daar toe bestemde, plaats ?

9. Vega

Vega Administrator Medewerker Eigenaar van de toko

Ja, inderdaad.

10. Janneman

Janneman Nieuw Donateur 2016

Bedankt voor de reacties heren. d:)b

@ Methalruud - Als je de kleine claxon bedoeld is het een ja maar de powersounder is niet gemonteerd.
    De daarvoor bestemde bekabeling is alleen aanwezig in een Vauxhall, misschien komt die er nog bij.

11. Sjors-V6

Sjors-V6 Nieuw

Leuke upgrade d:)b

Ik vond altijd al gaaf dat er bij een Caravan i.c.m. DWA (Alarm op de achterste zij ruiten staat :9

Deel Deze Pagina